İstanbul Üniversitesi Yönetimi Keyfiliği değil Hukuku Tercih Etti

İstanbul Üniversitesi'nde 13 Araştırma Görevlisi Nakil Yoluyla 33/a Maddesine Geçirilmiştir.
26.03.2009 anti50d
İstanbul Üniversitesi Rektörlüğü tarafından, 31 temmuz 2008 yönetmeliğinin 2. maddesine dayanarak fakültelerde kadrosu bulunan 10, sağlık bilimleri enstitüsünden de 3 araştırma görevlisi 33/a kadrosuna nakil yoluyla geçirilmiştir.
Rektörlük 31 Temmuz 2008 tarihli yönetmeliğin 2. maddesinde açıkça ifade edilen şu hüküme dayanarak hareket etmiştir:
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, Devlet ve vakıf yükseköğretim kurumlarının öğretim görevlisi, okutman, araştırma görevlisi, uzman, çevirici ve eğitim-öğretim planlamacısı kadrolarına açıktan veya öğretim elemanı dışındaki kadrolardan naklen yapılacak atamaları kapsar.

Yani 50d kapsamındaki asistanlar "öğretim elemanı" olduğu için 33.maddeye geçişler bu yönetmelik tarafından düzenlenmemiştir.

Yönetmelik hükümleri bu kadar açık olduğu halde YÖK 26 Kasım 2008 tarihli yürütme kurulu kararıyla bu geçişlerin önünü almak istemekte, kendi yazdığı yönetmeliğe keyfi bir yorum getirmektedir.

İstanbul Üniversitesi ve diğer üniversitelerde bulunan araştırma görevlilerinin yoğun çalışmaları, birlikte hareket etmeleri ve haklarını aramada gösterdikleri gayret bu kararın alınmasında çok önemli rol oynamıştır.

50/d maddesine göre istihdam edilmiş tüm Araştırma Görevlilerinin kadrolarının en kısa zamanda 33/a maddesine nakillerinin rektörlükler yoluyla yapılması talebimiz devam etmektedir.

Ve hep birlikte bu isteğimizi gerçekleştirmek için mücadele etmeye devam edeceğiz.

0 yorum:

Yorum Gönder