Eğitim-Sen "Koşulsuz İş Güvencesi" İçin YÖK Önünde Eylemdeydi

Eğitim-Sen üyeleri, Yükseköğretim Kurumu'nun (YÖK), üniversitelerin 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun 50/d maddesi kapsamında çalışan araştırma görevlilerini 33/a maddesine aktarma yetkilerini ortadan kaldıran kararını protesto etti. AA

Not: Konuyla ilgili evrensel haberi için buraya, Bianet haberi için buraya, Sendika.org haberi için buraya tıklayın.

Ankara- Türkiye'nin çeşitli üniversitelerinden gelen araştırma görevlilerinden oluşan Eğitim-Sen üyeleri, YÖK önünde toplandı. Çeşitli pankart ve dövizler taşıyan protestocular, ''Doktoralı işsiz olmayacağız'', ''Güvenceli iş, güvenceli gelecek'', ''Yusuf Ziya Özcan ALES'e girsin'' sloganları attı. Protestocular, daha sonra araştırma görevlilerinin sorunlarını içeren dosyayı YÖK yetkililerine teslim etti.

Eğitim-Sen Genel Başkanı Zübeyde Kılıç, yaptığı açıklamada, ''YÖK'ün demokratik açılım adı altında birtakım değişiklikleri gündeme aldığını, bu açılımların üniversitelerde iş güvencesine saldırı biçiminde görünürlük kazandığını'' savundu.

Kılıç, araştırma görevlilerinin, 50/d maddesi kapsamında güvencesiz çalıştırıldığını belirterek, ''YÖK'ün, bir sonraki aşamada yüksek öğretimin her kademesinde güvencesiz istihdamı hakim kılarak bilim insanlarını piyasaya daha da bağımlı hale getirecek bir süreci tasarladığını'' ifade etti.

Üniversitelerin 50/d maddesi kapsamındaki araştırma görevlilerini 33/a maddesine aktarma yetkilerini ortadan kaldıran YÖK kararının geri alınması gerektiğini ifade eden Kılıç, akademik atama ve yükseltme kriterlerinin tüm üniversite emekçilerinin katılımıyla yeniden düzenlenmesini, kazanılmış hakların devamlılığının esas alınmasını ve tüm öğretim elemanlarına geçim kaygısı hissetmeden bilimsel faaliyetlerini sürdürebilecekleri ücret verilmesini istedi.

Kılıç, bu doğrultudaki mücadelelerini, özerk demokratik üniversite idealine ulaşana kadar sürdüreceklerini söyledi.

Zübeyde Kılıç, tüm çağrılarına rağmen YÖK Başkanı Yusuf Ziya Özcan'ın kendilerini dinlemeye gelmediğini de belirterek, ''Bugün gelip sorunlarımızı dinlemeyecekse ne zaman gelecek?'' diye konuştu.

Protestocular, açıklamanın ardından bir süre oturma eylemi yaptı.

Fotoğraflar:Sendika.org

1 yorum:

Rıza Onur dedi ki...

Üniversitelerin küçükten büyüğe çoğu kurumlarının başındaki yöneticiler,akademik üretim yapamayan ancak idari saltanattan vaz geçemeyen,tembel akademisyenler.Basında ucuz profesörler olarak adlandırılan kişiler.Çok çalışmak yenilikler üretmek isteyenleri kıskandıkları için yanlarında yer almıyorlar olabilir diye düşünüyor,asistanlara başarılar diliyorum.Doğru yoldasınız geri adım atmayınız.Rıza ONUR-İzmir

Yorum Gönder