Tülay Arın'ı Kaybettik

İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi emekli öğretim üyesi Tülay Arın 30 Ağustos günü kalp krizi nedeniyle yaşama veda etti. Profesör Arın, sosyal ve ekonomik eşitsizlikler, kadın emeğinin ekonomideki yeri, iktisadi krizler gibi konularda yaptığı çalışmalarla biliniyordu. Arın, üniversite özerkliği, üniversite çalışanlarının örgütlenme hakkı ve parasız eğitim için de mücadele etmişti.

Lisans eğitimini Ankara Üniversitesi Siyasal Bilimler Fakültesi'nde tamamlayan Arın, doktorasını George Washington Üniversitesi'nden aldı.

1977'de İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi'nde öğretim üyesi olarak çalışmaya başlayan Arın, George Washington Üniversitesi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ), Ankara Üniversitesi ve Erciyes Üniversitesi'nde de dersler verdi.

Tarih Vakfı'nın kurucu üyeleri arasındaydı. TCK 301. maddenin kaldırılması için imza veren aydınlar arasında yer aldı. Öğretim Elemanları Sendikası'nın (ÖES) kurucuları arasındaydı. Öğretim Üyeleri Derneği'nde de çalıştı.

Belge Yayınları'nın 11. Tez kitap dizisinin oluşturucularından biriydi. Maliye politikalarının yanı sıra, kapitalizm eleştirisi konusunda çevirileri ve makaleleri derlemelerde yer aldı.

TÜLAY ARIN'IN ASİSTANI DR. SERMİN SARICA'NIN KALEME ALDIĞI "TÜLAY ARIN'IN ARDINDAN" BAŞLIKLI YAZI İÇİN TIKLAYINIZ...


0 yorum:

Yorum Gönder